Ljubim besede, tiste prave,
ki nočejo v glave odraslih:
sočne in zvočne in vsemogočne,
zmožne in prožne,
gladke in sladke,
ki se v ustih tope,
čistijo grlo in ga hlade,
kakor bonboni,
ko čokolada,
ko limonada,
ki, kadar se rabijo, gladijo, vabijo,
sladijo.
zvenijo,
živijo
kot Tivoli
in v njem direndaj
ali pa pokajo, pojo in se pačijo
kot papagaj
ali, postavim, Popokatepetl.
ki nočejo v glave odraslih:
sočne in zvočne in vsemogočne,
zmožne in prožne,
gladke in sladke,
ki se v ustih tope,
čistijo grlo in ga hlade,
kakor bonboni,
ko čokolada,
ko limonada,
ki, kadar se rabijo, gladijo, vabijo,
sladijo.
zvenijo,
živijo
kot Tivoli
in v njem direndaj
ali pa pokajo, pojo in se pačijo
kot papagaj
ali, postavim, Popokatepetl.
Ah, in kaj je besed,
kislih in pustih,
ki se kot jed
nemogoča
valjajo v ustih,
kakor čistoča
in tihobodi
in senespodobi
in hitrospat!
Groza! Kakšen puščoben besedni
zaklad!
Pojdimo, bratci, skozi najtanjše sito
naš slovar presejat,
da ga očistimo res temeljito
tega plevela spred in zad!
Pojdimo, bratci, skozi najtanjše sito
naš slovar presejat,
da ga očistimo res temeljito
tega plevela spred in zad!
![]() |
| http://wallpoper.com/wallpaper/chocolate-food-379792 |
Kot sem že povedala, se v pesmi pesnik igra z besedami. Naj se igrajo tudi učenci! Iščejo naj besede, ki so sladke, gladke, slane, besede, ki grlo hladijo. Premislijo naj, katere besede bi morale iti čez najtanjše sito (izginiti) in zakaj.
Poiščejo lahko tudi svoje najljubše besede. Eno izmed njih naj izberejo. Iz papirja naj izdelajo črke, jih izrežejo in jih poljubno okrasijo (v skladu s tem, kar čutijo do besede). Pri tem lahko uporabljajo tako barvice, flomastre, tempera barve idr. Učitelj učencem razdeli manjši karton, na katerega učenci prilepijo črke. Črke se lahko zvijajo, prepogibajo, visijo čez karton.
Ideja postavitve besedne skulpture je s te spletne strani: http://neelsartroom.weebly.com/name-sculpture.html.


Ni komentarjev:
Objavite komentar